Memasak Memakan Di Hujung Minggu

Lama dok pikir nak masak apa dan apa....gatal p amik daging masa kat Tesco semalam, la ni x tau resipinya la pulaks nak masak apa. Bosan da asik2 kari, kicap. So, kali ni konsepnya simple dan sedap...belek punya belek resipi..maka sudahnya ialah daging paprik..bersama ayam goreng (mula2nya la...)


Bahan2 asas di susun rapi


Di pertengahan jalan penyiapan pemasakan. Aku letak pes tomyam..first time try ni. Selalu x letak pun, ni tgk dalam buku, sekali sekala pesalah cuba pesen lain lak kan



Siap! Daging Paprik


Menu kedua...asal2nya nak wat ayam goreng rempah...sudahnya ada belen pes tomyam boh dalam paprik tu aku pun gaul le sekali dgn ayam....mmg blasah je ni....cuak gak takut perasa la nanti ayam aku ni


Sekali goreng...mak aiii...mabeles lak rasanya! ada masam2 tomyam tu mmg menakjubkan!



Encik Kudin : Eh!eh! macam makan kat kedai siam la....

Aku : Hanya mampu menjeling 45 dejah....ntah ke perli ke betui ke mmg aku x tau! Susah untuk difahami kesengalan dia kenkadang...jnj.... habih licinggggg....! alhamdulillah...



SEKIAN

0 ulasan:

Catat Ulasan