19hb


19hb datang lagi....19-Mei je mula la aku dok mengira-mengingat-mengimbas kembali sume detik2 itu...sampai bertemu semula 19-Jun.

Hati 1:

Baru2 ni....masa last day kitorang kat umah lama tu, ada lg bp jam je org dtg nak punggah sume barang2 naik lori..tp aku still lg mengemas...dok lagi sepah sana sini....tetiba terjumpa la satu kotak kecik paper A4 kat bawah katil kat guess room. Mmg berselotape bagai la! Nampak na lama x berusik...pelan2 aku bukak... x semena2...T.T mula da mata berkaca2...kat ats sekali sepasang kasut sekolah terlangkup bersih...bawah tu ada uniform sekolah sepasang, jeans selai, t shirt, tuala. Ahhhhh....dan2 aku rasa berpinau bijik mata! berpusing2 kepala otak aku tetiba!


Aku amik kasut...menung...letak..aku amik baju sekolah...menung lg...letak. Aku tgk suar sekolah berlipat kemas, letak. T-shirt biru tu pulak..aku amik...bukak, kibas2...Subhanallah!... semerbak 'bau itu' dan2 menusuk hidung aku! Rasa rindu tetiba meluap2! Bau yang da lama aku rindu....bau itu masih ada.....lama aku dok peratikan t-shirt tu. Terdengar suara encik Kudin panggil aku soh kemas cepat2....tp aku masih dalam 'dunia aku sendiri'....

Pas t-shirt aku belek semula seluar sekolah...panjangnya! tu yang tetiba terdetik dlm hati aku... ye...DIA kan panjang..... T.T lagi...

Ada kesan terkoyak sikit...dan kesan jahitan...

Asyik la dok jahit tpt yg sama, tajam sangat bontot tu agaknya....tingat mak aku merungut masa tu...sambil bebel, tangan dok jahit jugak...DIA cuma sengeh2 je....


Aku da x leh tahan dah masa tu, nak2 bila terbayang DIA sengeh2 kat mak, kat aku....tetiba....banjirlah juga....nangis!nangis lah wahai hati....lepaskan la....lepaskan apa yg terpendam...!!!!!!!!


Encik Kudin lalu...terjerit2 panggil aku tp terstop bila tgk aku da banjir sensorang...aku pandang encik Kudin sambil tangan x lepas dok pegang suar sekolah tu...

Rasa lama sgt2 lama aku x banjir depan encik Kudin...selalu aku layan semuanya sensorang..cuba x nak beremosi depan dia.....tapi time tu memang aku da x tahan da....encik Kudin lama pandang aku....diam-sunyi...akhirnya perlahan2 dia kuar tinggalkan aku sorang2...aku sgt2 yakin dia memahami...elok la pun biarkanlah aku dengan 'dunia aku sendiri' . Pas2 kejadian tu encik Kudin x penah tanya apa2. Bila berkemas barang2 & dia jmp kotak tu dia x banyak tanya. Elok je dia susun dgn kotak2 lain...kalau x tu ni kotak apa, ada apa dalam ni? (padahal aku da tulis da pun kat luar tu apa & apa)..naaa perkara kecik je!



Hati 2 :
Masih mengira lagi.....sampai bila pun x tau la...yang pasti rindu itu x akan berakhir....


Al-Fatihah....




SEKIAN

0 ulasan:

Catat Ulasan