G-E-M-U-K : dulu dan sekarang

Banyak benda dalam kepala hotak berjambol aku sekarang ni bila pikirkan payah bebeno nak kurus...x yah kurus mcm dulu2 pun x pe....tapi at least kurang sikit pun jadik la....tetiba jadik rindu zaman dulu2 kawan2 panggil aku jerangkung!...isy2....mmg kering! pakai sume menda rasa gedebos blaka! smpkan mak aku pun risau tgk aku mcm tu....dah mak pun risau aku mula la nak naik badan sikit tp x menjadik....tu le manusia....da kurus nak berisi sikit....amiks ko da naik sebuk lak nak kurus!....kadang tu takut mcm2 penyakit skrg nih.....makan mmg x hengat... Joging? Sebuk nak joging tapi hangat2 tahik ayam!....X le joging mana pun.....bnyk jalan je sbnrnya....jnj kuar peluh kan.....tp tu la...mimaliplamsin tu payah la.....susah....x macam dulu...kul 6 pagi aku da leh bangun siap2 nak g joging...sorg diri pun jadik la...aku pedulik hape....takat tasik shah alam tu x de la nak takut mana pun....mmg ramai org joging...insyaallah selamat...dulu tasik tu aku leh wat 2.5 round...tp sekarang...nak abiskan seround pun da semput!...tu pun cengkelat x lalu ikut masjid...kira dekat bebeno le...ala...nak nangis je rasa! encik Kudin eksen giler..dia mmg ok...laju je ..tiap mgu ada futsal...ahhhh...tensen! Nak ajak Mak dgn Amit tp payah tul nak arrange ops dgn dorg skrg manjang aje x jadik... Makan...mmg best! kat umah...kat ofis...makan je kejenya.....paling geram encik Kudin suka menggalakkan aku makan! Sume sbbkan aku ni ada gastrik....dulu masa lom kawen dia da penah tgk mcm2 kerenah aku kena gastrik...penah kitorg berempat Aku-Dia-Amit Grrk-Mak balik main bowling singgah makan....punya la sakit perut aku nak muntah boleh berhenti dan2 kat tepi jalan ..siap ada keta leh slow le tgk...agaknya depa ingat aku mabuk hape..hahaha....ofkos pelik...makcik kan gadis bertudung...hahahaha...bukan sekali dua dia tgk aku mcm tu...agaknya sbb tu la kan dia la yang paling sebuk bab2 makan ni... kalau aku x keje dok menanya apa nak makan... Contohnya mcm ari ni..hehe..aku x keje..pagi2 da belikan aku mee goreng ayam (ayam tu utk Elesya sbnrnya!huh!) siap ada roti dan Harian Metro...dgn paper skali ko! aku kadang bebel gak beli paper harian ni....bazir!.....nak beli pun ahad je..blasah le nak beli bape pun aku x kisah..mcm mlm td....eh,smlm pun aku coti....yeyeh!!!...balik tu dia belikan aku beger sedap umah lama....emmmm...nyam2...tapi ntah nape makan x abis! puas aku paksa x leh abis.....psiko nak diet ke??? oh tidak!...diet ku cuma nasik...eh lupa, cite pasal bahan bacaan kan? dia beli majalah Harmoni dgn Hai....hahaha....mmg baguih tul la....siap singgah mamak area ofis dia lagi....takut aku boring dok umah katanya....emmmm...ye la..ye la....tu le kekdahnya encik Kudin tu da pandai menghapal apa feberet aku....nak2 bahan2 bacaan santaian ni (ayat....).... Diet? Makan buah yang berwarna hijau....itu diet cara Erra Fazira...diet kebanyakan orang lain ialah x makan nasik. Ye dulu aku leh folo la diet x makan nasik ni sbb aku bukan pemakan nasik sgt....tapi la ni....keje aku sgt la memerlukan tenaga....masa join company ni 2 tahun dulu aku mmg x makan nasik tp hari2 aku rasa x de tenaga....keje sgt2 memenatkan...ingatkan da pilih keje dok ofis 24jam ni x penat la mcm keje dulu asyik kuar....rupanya x...keje bnyk memikir sama bnyk dok berjalan dlm ofis jadikan aku cepat lapar...nak x nak aku cuba makan nasik balik...ohh...disitulah dtgnya tenaga....makan oat x leh jalan beb! mula2 tu pagi ptg siang malam dgn oat aje...tp menggigil la bila nak wat keje....lagi lak asyik balik malam...so...hilang la diet aku selama ni.... Emmm....bila da dilayan dgn macam2 takut lak jadik mcm si debab ni! tanak le.....kepala kocik badan selambak!....hadoi....jangan....jangan.....musti balance! Tapikan adalah aku penah dgr sorg akak tu bgtau...kurus ke gemuk ke bukan menjamin kebahagiaan....sama jugak kesahnya dgn cantik ke x cantik ke....lom tentu yg cantik jelita tu leh bahagia hidupnya....tu sume ketentuan Tuhan...kita x tau.....hikhikhik....suka!suka! aku suka statement ni.....
Aminnnn...yarabbalalamin....
SEKIAN

0 ulasan:

Catat Ulasan