Banyaknya Kesah.....

Huhu....lama benar x jenguk ini menda..















Maklumlah seminggu ni bz benar2 dgn mcm2 aktiviti...mak ayah ada kat umah ni kemalasan nak bokak laman sesawang amat jelas ketara!
Ape kesah ek...? Emm....mcm2 hal le...



Kesah pertama :


Ayah ni mmg x tahan sakit...sume spital kalau buleh dia nak g..lats2 smp le HUKM pun dia nak cuba try test...ok le...ikutkan je la.....kali ni tarikh betul2 punya....19/7!


Kesah kedua :

Keje. Cemana nak coti ni? Cemana nak bgtau boss sbnrnya salah date...aku leh agak boss sure gelak dulu pastu kasi kaw2 punya la....coti!coti!...sorry eh boss...ari tu saya mc yg bnyk2 tu bukan coti....bila masa saya coti bnyk2?...cuba boss ckp!..konon le kan ayat aku...tp...yg ado! last Encik AI je la yg coti.. gud!gud! keje aku pun tgh melantun2 bnyk ni....



Kesah ketiga :


Kita nak g makan2 mana?...ayah ni bukan leh makan mcm org lain...bukan leh sesah pebenda pun!...nak x nak mamak..mamak...mamak...situ je yg ada capati, ada roti naan...segala jenis roti yg tidak berminyak...aku tgk mak aku pasrah je la....aku? Encik AI? x kesah.....mmg layan je mamak2 ni...sori le ma....nak g tpt2 lain kang kita2 je lak yg makan...sian ayah...paling klaka...kat syed sect 3..tetiba pas makan ayah tunjuk jari gud!gud! wah2...sedap katanya kuah dhal mamak tu....hahahahaha...klaka la ayah ni...beria2 dia...kalau mamak tu nmpk kembang kempis beb!


Kesah keempat :

Kita nak g jalan mana lak? Nak g ke I-City tu? Nak ke tgk2 lampu2 je...isy2..aku yg dekat ni pun x de terpikir pun nak g...tp..layan je la..x tau nak g mana...tpkan..rasanya mak aku tu lg sihat leh jalan2...tp ayah aku lak semangat ke hulu kehilir tgk lampu2 bercorak2 bagai!..aku le yg tukang folo dia...Encik AI temankan mak aku kat parking..hahaha..








Kesah kelima :

Sape yg x tutup tingkap ni.....Esya da kuar!!!!...tu dia aih...sore soprano aku da kuar....pelagi kelam kabut le memasing mencari anak gadis Encik AI tu....ala.....aku ni ntah kenapa pening sakit kepala lak mlm tu...sempat le cari 2x kat bawah...tu pun da start peluh2 tahan sakit...last2 serender...awak cr le dia smp jumpa...sian dia...kang apa le jadi dgn dia tu...da le x penah kuar... T.T



Kesah keenam :
Da masuk 2 ari Esya hilang....mana le aku nak cr budak kucing bertuah ni.....sakit je ati bila tingat yg buruk2 kat budak bertuah tu..ntah tetiba time aku dok kat dapur....net, mari tgk ni...tu macam Esya kat longkang tu...bulu sama je...tp...bukan la...yg ni nmpk besar...ala...dia jatuh...! sore ayah aku tetiba membuatkan aku berdesup g tgk...!!!! dgn mata blur2 x pakai spek tu sekali...sah!!!! mmg kucing aku!!!...cemana aku cam? Esya ada tompok 3 atas badan dia...pelagi...tudung kemana apa kemana aku berlari turun tangga mmg x ingat apa dah!!!..smp2 je...yarabbi.....berdarah2 hidung, mulut, kaki dia...nasib le dia kenal aku...ngiau2 dia time aku dukung tu....tp...tp..asal kaki di jengkot2?





Kesah ketujuh :

Awak kat mana? ni ha ayah da jumpa Esya...dalam longkang! Balik le cepat dia berdarah ni...bape minit pastu Encik AI pun balik...g cari smp merata2 blok da td ni..da mcm apa je...hehe..sian dia...balik keje je terus aku soh dia g cari Esya..x kira!!! carik smp dpt..jumpa bangkai dia pun x pe...jnj puas ati!!!!

Belek punya belek mmg sah ada x kena dgn kaki kucing aku ni...cemana ni? G klinik jom? X kan nak biar je....tetiba..bawak la dia g klinik...dia pun bernyawa jugak...x kan nak biar mcm tu...x tau sakit apa tu...(ayat mak aku)...dan2 aku insap!...ish...musti bawak ma...! penat2 org bela ni...x kan da jumpa nak biar sakit, mati mcm tu!
Pas magrib, terus bawak dia g klinik....n doktor suspek tulang punggung dia patah/terkuar dr mangkuk..mangkuk? pape je la doktor....
So, Elesya kena tahan ni...esok kena x-ray tgk apa yg problem kat kaki dia...pastu kita decide cemana...

Aku? Em...duit lg le ni...



Kesah ketujuh :

Kita da x-ray dia, mmg sah patah. So, puan kita kena wat surgery secepat mungkin. X nak nanti ada efek apa2 pada badan dia...kuman2 kesan tulang yg patah tu takut merebak nanti...

Ok!ok!..bape kosnya doktor?...utk surgery dalam RM800-1000..campur x-ray dgn ubat, treatment pas suregery nanti...dalam RM1500...hah!!!!!!!! RM1500...??????

Aku da berpinau da dgr!!!...alamak ai...sabo je la...baru je abis riban2 kat keta bulan ni...ni kucing lak! Nak x nak pas diskas dgn Encik AI....proceed je le..Encik AI ni mcm leh baca perasaan aku...tau gaknya aku sayang sgt2 kat Esya cekeding tu...mula2 dgr mcm berat gak dianya nak bg...last2 ok!...


Kesah kelapan :
Saya boleh datang x doktor? ...
Boleh2....mmg digalakkan tuan dia dtg tgk..bg semangat sikit...huh! Dgr je mcm tu pelagi...ofkos le aku nak g tgk!...Da la time nak operate x leh jumpa....
Hasilnya....dia masih kenal aku n Encik AI...muka kemain excited time panggil nama dia....



Sian....sakit ek...? Pasni ada lg x cite2 nak kuar? Ada?



SEKIAN....

0 ulasan:

Catat Ulasan