Rendang Tak Bergambho....

Salam Sabtu....

Sabtu yang mengebestkan....sabtu untk zzzz....lebih lama...tapi sabtu bukan ari zzzz untuk Encik AI..hahaha...selamat bekerja ye encik.....

Cadang2 nak puasa lagi ari ni...tp macam x de mood lak...ni sume pasal semalamnya hal le ni...bengkek je rasa x hilang2 lagi....ceh! alasan ke? Semalam gak geramnya pasal, ntah apa2 aku beli masa nak bokak pose....dimulakan dengan nasik lemak daun pisang (aku), 2 ketul ayam goreng, kopok leko, sate ayam+daging sebanyak 15 cucuk, nasik krabu lauk2 yg mewah (Encik AI), pizza super supreme small..amiks! nak trynya pasal....not bad..rasanya lebih sedap dr PH tu...even made in nite market!..lagi...lagi....oh! tidak di lupa..bawang-bawangan untuk masak memasak....sekali ternampak maveles lak daging2 kat sorg pakcik tu....fresh! so berblink2 le palotak aku dok pikir nak masak....masak....rendang! yes! konon nak 1/2kg je...mahal beb sekilo RM20! skali tgk mcm nak main2 je 1/2 kg last2 amiks terus le 1kg...hehe..bilanya ntah nak abiskan tu x tau le....pdhl baru je encik AI beli brg2 basah x luak2 lagi sume kat dlm peti s...bak kata mak aku...pegi umah net ni mmg kenyang le perut...bukan kenyang mata je tgk tapawer2 dlm lemari dia tu...hehe..jgn marah ma..da hobi tapawer nak wat cemana....

So, balik nite market, singgah jap kedai beli kelapa dan juga bahan2 rendang....pas buka je mata da len macam....tp nak gak tgk Janji Kekasih....best ar lagu2 even cite dia pun boleh layan gak....dr cite Janji Kekasih membawak ke cite hindustan....hbo...last2 rendang aku ntah kemana....agak da...

Pagi ni.....pagi? hehe....masak gak le....setakat lepas 2 org makan cukup le...kang bazir lak...tgh2 merendang sekali cr ketupat segera da tgl 4 peket! alahai....ingatkan ada lagi.....da le peket yg mini tu...mau aku sorg je 4 peket ni....lantak la..malas nak g beli lagi...4 pun 4 la...pas masak je aku makan rendang tu dgn roti yg penuh berkhasiat....malas nak mkn dgn nasik hempet tu..

Tengok ke rupa rendang tu mcm nak snap story le dlm bloggy ni...cr punya cr kamera Encik AI puas klik2 tetiba mana wayarnya? adoiii.....ni musti dia tinggal kat ofis nih....ahhh...spoil betullll..kamera aku lak Zue pinjam 2 ari ni...so, kensel...dan kensel!

Cita2 nak menstori pasal rendang aku yg sedap (puji sendiri) x menjadi....xde le gambho ek sbg bukti....tp cayo lah..mmg den masak ghondang ari ni! Mmg bezo ghaso eh....ontah agak eh den masak ponoh kasih sayang kot...hikhikhik.. :)


SEKIAN

0 ulasan:

Catat Ulasan