Salah Info da....

Uiks....
X pasal2 le cuti aku ari ni berakhir dgn cuti yg merelekskan...ni sume krn tersilap info dgn mak aku...bila ma? ari apa?....doktor kata isnin depan...

So, aku yg bijaksana x tanya bnyk ni terus le apply coti..x de da nak folo up tny itu ini... ye le...konfiden le sbb mak aku ckp pun penuh konfiden! Dgn le encik AI sekali baik ati mengcotikan diri sekali...terharu bebs! Asal2 plan aku g anta pun x pe....sian kat dia da bnyk sgt coti....
Ha...last2 semalam...x dan pun panas bontot baru smp tgmalim...ayah aku pun berkata seperti ini....sape kata isnin ni....isnin lagi satu..19/7. Aku time tu da biru hijau da rasa....Cemana ni?

Toksah pikir bnyk moh kita gerak g Klang ek...smp sana kita pikir apakah tindakan seterusnnya....emmm..nasib mood ayah aku ok...semenjak da berumur ni...bak kata mak aku....tny dulu ayah tu kang watnya x nak ikut kang...org da tua net lain....dia nak ikut cara selesa dia...nak baring terus baring..dok umah sendiri lain....ye la...ye la...aku pun serender...malas nak paksa2 nak sentap lak ayah aku tu....

Agaknya dia boring kot dok umah je..kali ni aku ayat sikit je....terus angguk! Pelagi ma, kemas kain baju cepat, sebelum ayah ubah pikiran! Hahahaha....

So, ari ni....isnin yg aku coti ni..aku wat apa? Lepak je le...dgr stok cite mak aku...mak aku ni kalau bercite mmg payah nak benti...pas satu...satu...smp berair2 mata le gelak bila tang cite klaka...cite sape lagi...cite si budak Eng..dia bahasakan diri dia Abg Eng..x silap umur da 17thn da tp x tau le sekolah ke x..dia ni anak arwah jiran mak aku...aku pun x le kenal sgt famili dia...dorg tu kira generasi baru gak la kat kejiranan mak ayah aku tu..

Sian Eng...demam panas masa kecik rasanya da besar ni agak istimewa....soh ngira x reti...tp bab kawin pandai lak!..hahaha....Abg Eng nak tawen ni opah...siap eksen ckp sambil jalan...dgn hp x lepas2 kat tgn....sekali tu penah aku tgk kemain dok tepi longkang ujung umah dok gelak2 menelepon sape ntah...skali aku tny ayah aku....kata ayah...pecaya la si Eng tu....hp tu kan rosak....dia mana reti apa...aku? dgr ayah ckp mcm tu....sian je...mak da meninggal...ayah kemana ntah...dok le dgn adik bradik....atok, abg Eng teje ancuh air tok..apat uit..anyak tok...acam ni....(sambil tunjuk jari - 7)..ayah aku tny...bape tu Eng? Eng jawab...Abg Eng apat loh inggit!...T.T aku ni nak gelak ada dgr...sedih pun ada....eh, cemana leh cite pasal Eng ni?


Emmm la...da kul bape da ni...jap lg encik AI balik keje...kem ytf tadi ni...
Plan kita da berubah kan? nanti la kita replan cemana ye...tgk cemana ayah dok sini..harap2 tahan le smp isnin depan...



SEKIAN

0 ulasan:

Catat Ulasan