Apa hal lak tu...

Penat x hilang lg dgn beban keje yg tersgt le melantun2 di ari jumaat yg mulia ni...mana kalut dgn MDR nak anta minggu depan ni lagi..dan2 dpt email meeting ado lak senin ni....adoi...sume menda x prepare...report lg le haram!..seminggu ni hanimun dgn MDR je la da boss x de...isyy..berita pelesu sungguh..sape kata bos g 6 bulan..agak da pelesu tu..x kan org tua tu x balik2...tp bgtau le kan...hujung ari baru nak ckp...g la dok diam2 kat Hindia tu bos...x balik pun x pe..kitorg leh jg diri baik2..dun wori!...

Tinggalkan keje...ok, sampai je umah tadi aku masuk2 tgk Elesya dok melepek dalam bekas pasir dia...ah sudah....nape lak budak ni...panggil2 pun dia buat x tau je..berderau darah aku tgk..sah ada yg x kena lg ni....paksa2 dia jalan tgk kaki yg sakit tu x jejak jugak....isyyy....kembang semacam bulunya dan2 tu gak..hahahaha...tahan sakit kot..sukati aku je gelak tgk dia td...ooooooiii...sakit tu..mata berkaca2...agaknya nak nangis le tu...eh, ingat kita je ke ada perasaan..tp dalam mata berkaca2 berair2 tu sempat lak jeling kat aku..amboi! durhaka sungguh! X padan dgn sakit...suka na wat peel jeling2 dia tu...kalau sehat mmg da lama kena dgn aku...mmg da dpt hanger da..tp..tp..time Encik AI x de la...bahaya woo..itu encek sgt sayang sama ini budak kucing...ammak!


Seketika kemudiannya...(ayat....) aku try dukung dia..amiks ko! dan2 ngiau sakan! Mmg sakit ni....tp pg td time kitorg g keje elok je..ntah hape dia buat le tu smp sakit balik....

Nak x nak.......aku capai balik todong yg ada...moh le, kita ke klinik encik...simpan je la dulu nasik2, asam pedas tu..balik nanti makan...kang klinik totop lak da kul 8 lebih ni..

Doktor...(sambil goncang2 cage soh Elesya kuar..bukan goncang rasanya tp dia hentak2...isy2..ganas!..nasib doktor sweet2 hensem...)..ni tulang dia yang patah tu da gesel balik dgn wayar...kenapa bg Elesya kuar..kena kurung dia dalam cage je sebulan ni....hehe...jgn marah doktor...tu...tu...g babab budak kucing tu..degil! Bukannya leh kurung sikit...melawan no 1..sangup terbunuh diri nak godek2 nak kuar cage..tu lom bab makan ubat lg tu! dia kacip gigi sekuat ati...hah lantak ko! sebijik ubat x makan!..Akuuuu...gak yg kena bebel dgn doktor!...kan kaki dia da bengkak!...Isyyy...

Doktor pantau le yek budak kucing tu...saya tinggalkan kat sini je....pandai2 doktor le....bil nanti mcm biasa la...bg asben saya ek! ... :8)



SEKIAN...

0 ulasan:

Catat Ulasan